Menu

Home » Apologies & Retractions»

The BBC apologized this past weekend for airing 15 programs in violation of “the corporation’s rules on sponsorship or conflict of interest,” Journalism.co.uk reported.

As Journalism.co.uk reported, the programs “were all bought from independent producers – including a series of documentaries about Malaysia made by an independent producer found to have close financial links with the Malaysian government.”

The BBC’s Feb. 10 apology said in part:

You May Also Like...

South African Media Can Name Kidnapping Victim, Media Site Retracts Criticism

“A small number of programmes broadcast on BBC World News between February 2009 and July 2011 broke BBC rules aimed at protecting our editorial integrity.”

The programs either didn’t disclose the “financial relationship between the sponsor and the production company” or had conflict of interest because of who their sponsor was, according to the apology.  The BBC noted that “None of the programmes breached the BBC guidelines on impartiality and none of the BBC’s news bulletins was affected.”

Submit a tip / Report a problem

BBC Apologizes for 15 Programs with Potential Conflicts of Interest

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *