Menu

Home » Errors»

(Credit: Daily Express, Tabloid Watch)

The blog Tabloid Watch called out the UK Daily Express for incorrectly reporting statistics in an Aug 26 cover story.

The Express reported that ‘Immigration Soars 20% in a Year.”  However, according to Tabloid Watch, that 20% statistic is what UK’s net migration statistic is.

As evidence, Tabloid Watch cited the Office for National Statistics report.  Tabloid Watch noted that the Mail, the Mirror and the Independent also used the statistic incorrectly; however, the Express’s misuse was seemingly the least accurate.

You May Also Like...

BBC Apologizes for 'Inappropriate' On-Air Gaza Question to Rabbi Jonathan Sacks

The Mirror and Independent also “both used ‘net migration’ in the first sentence of their articles,” according to Tabloid Watch.

 

Submit a tip / Report a problem

Daily Express Incorrectly Reports Net Migration Statistic as Immigration

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *