Menu

Home » Photojournalism Ethics»

(Credit: Tabloid Watch)

UK’s The People newspaper published an 8-year-old picture of Prince William partying with headline “So how was the Stag Do, Wills?” as if it was from his recent bachelor party, Tabloid Watch reported.

Tabloid Watch accused UK newspaper The People of misleading readers because while the headline suggests the picture is from his recent bachelor party, the story accompanying the photo explains the photo is from a 2002 birthday party and from before he even started dating Middleton.

You May Also Like...

Marie Claire South Africa Photoshops Kate Middleton on its Cover with African Dress

The Media Blog noted that the photos were “circulated widely online in 2002.”

 

Submit a tip / Report a problem

Does UK’s The People’s Cover Image of Prince William Mislead?

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *