Menu

Home » Apologies & Retractions»

(Credit: Fox News, screenshot, highlight added)

Fox News claimed that plagiarizing two sentences — or 50 words — from a Politico story on the sequestration was just a “reporting error.”

Jim Romenesko, who spotted the plagiarism, reported that Fox News unpublished the March 1 article and replaced it with an “Editor’s Note” excusing the plagiarism as a “reporting error” that was “unintentional.” The statement reads:

“EDITOR’S NOTE:

“Due to a reporting error, a March 1 FoxNews.com story on the timing and impact of the sequestration cuts used information from an internal research document that contained material previously published by other news organizations. The story did not properly credit the sources of that material, and has subsequently been removed from FoxNews.com.

You May Also Like...

NYT David Brooks on his Sequestration Column: 'I probably went a bit too far'

“The uncredited use of the material was unintentional, and FoxNews.com regrets the error.”

Last year, Fox News was busted for lifting from an Atlantic Wire story without any credit. In that case, Fox News later re-wrote the story and added an editor’s note saying that “when this story was posted…an editor failed to properly source and add original reporting or language that would significantly distinguish it from” the Atlantic Wire‘s.

Hat Tip: Wasim Ahmad

Submit a tip / Report a problem

Fox News 50-Word Rip-Off was ‘Reporting Error,’ Unpublishes Whole Story for Plagiarism

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *