Menu

Home » Libel»

(Credit: haiti-observateur, screenshot)

Haitian prime minister Laurent Lamothe and a Florida “businessman” claim the Haiti-Observateur’s August and September articles were libelous as well as “outrageous, scandalous and reminiscent of a tabloid publication,” the Associated Press reported.

According to its website, the newspaper is a 41-year-old “Haitian weekly” with a circulation of 75,000.

One Haiti-Observateur article claimed that the prime minister “has not answered questions” about “the sale of a telecommunications company acquired by the Haitian government,” the AP explained.  Other reports “implicate Lamothe and Baker in illegal business practices, racketeering, corruption and conspiracy, which has damaged their reputations in their political and business communities,” the AP reported the lawsuit claimed.

You May Also Like...

Jon Stewart takes on Rolling Stone's UVA rape story on Daily Show

The AP quoted Lamothe’s “special adviser” Salim Succar as saying: ‘‘The newspaper spread false information about the prime minister and we are taking legal measures to request that they be retracted or appropriate remedy is given.”

In a follow-up story, the Associated Press reported that the newspaper’s reporter Leo Joseph defended his reporting.

Submit a tip / Report a problem

Haitian-American Newspaper Haiti-Observateur Sued for Libel

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *