Menu

Home » Errors»

(Credit: Voice of America news)

Indian public broadcaster Doordarshan fired an anchor for messing up the name of China’s president, Reuters reported.

The anchor, who was unnamed by news reports, called the president Eleven Jinping instead of Xi Jinping on Sept. 17.  An anonymous “official” at the station told Reuters the error was “an unpardonable mistake.”

The Wall Street Journal reported that Doordarshan News news director Archana Dutta confirmed “we have removed the newsreader from our team.” The network also tweeted about the error and firing

 

You May Also Like...

God and The Internet: Dalai Lama gets Fake Twitter account

 

The anchor was only a “casual” anchor, which means she is “called in only when our regular anchors are not available,” Dutta told the Journal.

Submit a tip / Report a problem

Indian anchor fired for botching China’s president’s name on Air

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *