Menu

Home » Apologies & Retractions»

Baton Rouge, Louisiana newspaper The Advocate recently apologized for wrongly attributing quotes to a local high school football coach.

But the kicker is that The Advocate doesn’t know who its reporter got the quotes from, Regret the Error’s Craig Silverman wrote.  According to the newspaper’s correction, “The reporter who wrote the story thought he was interviewing coach Price after the game. Because the interview subject was not Price, the reporter is unsure whom he spoke with.”

You May Also Like...

Columbia J School is Reviewing Rolling Stone's UVA Rape Story

This apology reminds iMediaEthics of two of the Daily Beast’s Howard Kurtz’s corrections from this year. In January, Kurtz corrected his Nov. 27 article on Rep. Darrell Issa six weeks after he was told he misattributed an interview to Issa.  Kurtz said he thought he was interviewing the California representative, but he was really interviewing his spokesperson.  And last month, the Daily Beast added an editor’s note retracting quotes mis-attributed to Nancy Pelosi.  Kurtz reportedly got the quotes from a fellow reporter’s notes, “misread” them and then published the quotes.

Submit a tip / Report a problem

Football Coach Interview Fail at Baton Rouge Advocate

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *