Menu

Home » Media's Future»

The Mail on Sunday mocked the Tribune's masthead in February (Credit: RTE)

As iMediaEthics previously reported, in February the Irish Mail on Sunday ran a wraparound purporting to be another newspaper, the Sunday Tribune.  As a result, the Tribune, which went into receivership (and was not being published) just prior to the wraparound and eventually closed, sued the Mail on Sunday’s parent company, Associated Newspapers.

You May Also Like...

1,816 Complaints over Rollercoaster Crash Interview but No Investigation

Associated Newspapers has now paid the Tribune’s parent company, Independent News & Media “in the region of £150,000” for the spoof issue, according to the Guardian.

Submit a tip / Report a problem

Irish Mail on Sunday Pays after Spoofing the Tribune

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *