Menu

Home » Libel»

The Daily Telegraph lost a libel lawsuit over a book review (Credit: the Guardian, screenshot)

The Telegraph must pay  £65,000 over a libelous book review, the Guardian reportedBook author Dr. Sarah Thornton sued over statements such as the book reviewer, Lynn Barber’s, claim that Thornton allowed her book sources “copy approval.”

Barber also claimed in her review that “she had not been interviewed by Thornton for her book,” which was a false claim, according to the Guardian.  Justice Tugendhat, who ruled in the case, stated that

You May Also Like...

Why the Midterm Election Polls Stunk

“The interview allegation does not relate merely to professional practice. It is an attack on Dr Thornton’s honesty. I accept Dr Thornton’s view that there could hardly be more serious an allegation to make against someone in her profession.”

The Telegraph stated it intends to appeal, according to the Guardian.

Submit a tip / Report a problem

Telegraph Loses Libel Suit over Book Review

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *