Menu

Home » Apologies & Retractions»

The Daily Mail apologized for its wrong claims about Farid Boukemiche. (Credit: Daily Mail, screenshot)

Several UK news outlets apologized and corrected stories about an Algerian man named Farid Boukemiche, Tabloid Watch reported.

The news outlets wrongly claimed he “offered a safe house in France to British Al Qaeda terrorists,” according to the Daily Mail’s May 3 report. The Daily Mail noted that “Associated Newspapers, the publisher of MailOnline and Metro, The Telegraph Media Group, MGN, the publisher of the Daily Mirror, and the publisher of the Daily Express” all paid Boukemiche and unpublished their reports.

You May Also Like...

Ralph Peters, Stacey Dash Suspended from Fox News for Obama Comments

The Telegraph’s reports were published on January 3 and 4, 2011, according to its note explaining that a freelancer reported the story that

“incorrectly suggested that Mr Boukemiche was on trial in France in January 2011 for associating with a known terrorist organisation; for financing terrorism; offering a ‘safe house’ in France to British terrorists from Al Qaeda networks and that he was a ‘gangster; who was accused of carrying out robberies (including one allegation of armed robbery) and/or had admitted to robbery.”

Submit a tip / Report a problem

UK News Outlets Correct, Apologize, Pay for Wrong Al Qaeda Claims

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *