Menu

Home » Corrections»

(Credit: Flickr, "SliceofChic")

Tabloid Watch spotted an interesting, delayed correction from the UK Sun about pricy bread.

The Sun (along with the Mail, the Mirror, Express and Telegraph), incorrectly reported on gluten-free bread that costs £32.27.  While the Express quickly corrected its erroneous story, the Sun waited two months to correct the story.  In fact, the gluten-free bread in question, being bought by the NHS, only costs around £2.82, as Tabloid Watch explained.

The correction read:

You May Also Like...

Little Green Footballs (LGF) on Iran's previous 2007 Fauxtography scam

“We reported on July 19 that the NHS paid £32.27 per loaf of non-gluten bread, given on prescription to sufferers of coeliac disease. In fact, the cost per loaf is around £2.82, £32 being for an average prescription of several loaves. We are happy to make this clear.”

Tabloid Watch also noticed that even though the original article was published on Page 9 of the newspaper and took up all but one column of the page. The correction, however, was on page 6 and only a paragraph long. The headline didn’t disclose it was a correction either.

Tabloid Watch noted that the Mirror, Mail and Telegraph still have not corrected their stories.

Submit a tip / Report a problem

Why Did UK Sun wait 2 Months to Correct Story about Pricy Bread?, Tabloid Watch wonders

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *