Charlie Sheen DIDN'T Say Rob Ford Should Resign, Calls out Satire Story

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Hoax»

Satire site The Daily Currant published a story claiming Charlie Sheen said Rob Ford should resign. Sheen has responded to the fake story. (Credit: Daily Currant, screenshot)

Actor Charlie Sheen took matters in his own hands to debunk a fake story about him and Toronto mayor Rob Ford.

Satire site The Daily Currant published a story Nov. 13 saying Sheen wanted Ford to resign. As iMediaEthics has written, Ford recently admitted to smoking crack and apologized after the Toronto Star published a video of him drunkenly talking about murdering someone.

The Daily Currant story claimed Sheen was shooting Scary Movie 6 in Toronto and told a La Presse reporter

“I hate to pass judgement on anybody, especially given my history. But I’ve been seeing those videos on the news, and I think it’s fair to say that Rob Ford parties too much. I can honestly tell you I’ve never been that high.”

(La Presse is a real Canadian newspaper.)

The fake story went on to claim Sheen said Ford “needs help,” and “should at least resign.”

Sheen tweeted Nov. 14 a lengthy post on TwitLonger about the satire story. The post, addressed to Ford, reads in part (formatting original):

“the only truth or correct reporting in today’s
repulsive story regarding
my alleged comments about you,
is the accurate spelling of your great city.”

He apologized “for any grief this may have caused” and offered to “be of any assistance in any capacity in this media cesspool.”

The Daily Currant has tricked a few news sites this past year.

In February, The Washington Post reported that Sarah Palin planned to work for Al Jazeera, but that claim was based on a satire story  from the Daily Currant. The Daily Currant pointed out to IMediaEthics that not only did the Washington Post fall for the story, the newspaper also changed one of the quotes to clean up an intentional misspelling of Al-Jazeera as Al-JaJizzraa.

In March, was hoaxed by a Daily Currant story saying that New York Times columnist Paul Krugman declared bankruptcy.

In April, Polish magazine Wprost reported on one of the Daily Currant‘s satire stories that claimed Sarah Palin called for President Barack Obama to invade the Czech Republic, as iMediaEthics wrote at the time. The story said that Palin thought the two suspects in the Boston Marathon bombings, Tamerlan and Dzhokhar Tsarnaev, were from the Czech Republic, and that a U.S. invasion would be a response to the marathon attacks.

And in May, the Drudge Report fell for a Daily Currant story saying that a Brooklyn restaurant “refused to serve” New York Mayor Mike Bloomberg a second slice of pizza.

Hat Tip: Gossip Cop

Submit a tip / Report a problem

Charlie Sheen Did NOT Say Rob Ford Should Resign, Calls out Satire Story

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *