Economist Correction: 'We Must Have been Drunk'

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Corrections»

(Credit: Economist, screenshot)

The Economist corrected an article reporting Bloomberg Businessweek staff can’t drink while working after being called out by the magazine’s editor Josh Tyrangiel, Poynter’s Craig Silverman reported.

The article, August 11’s “The Boredom of Boozeless Business,” now carries this correction:

“Correction: An earlier version of this article claimed that journalists at Bloomberg Businessweek could be disciplined for sipping a spritzer at work. This is not true. Sorry. We must have been drunk on the job.”

Submit a tip / Report a problem

Economist Correction: ‘We Must Have been Drunk’

Share this article: