
Two emails from Columbia Journalism Review’s managing editor/print, Brent Cunningham 
One to iMediaEthics and the other to Marcy 

 

 
 
 

-----Original Message----- 
From: Brent Cunningham <wbc7@columbia.edu> 
To: Marcy (redacted) 
Sent: Mon, Nov 12, 2012 3:57 pm 
Subject: Re: current Columbia Journalism Review 

 
Margaret, 

 
First, let me say that I'm sorry this article was upsetting to you. 
That was not our intention, and Bruce's whole point in writing it was 
to make amends for his mistake all those years ago. 

 
Having said that, much of what you cite in your email below does not 
rise to the level of a published correction. For instance, we did not 
need your permission to publish your name and the names of your 
relatives, etc. (We also took into consideration the fact that you 
signed a release to be part of the documentary that Bruce and Dan are 
making.) We did, however, purposely not publish your address or your 
married name, which is how you are listed in the phone book, I 
believe. Concerning the matter of snow in Flint when Bruce made his 
trip there in 2011, what he wrote was that there was snow on the 
ground. And in fact a check of the weather in Flint that week shows 
that it did in fact snow on Wednesday and Friday, the day Bruce 
arrived. So it seems likely that there was at least some snow on the 
ground, and both Bruce and Dan are adamant that there was. Was there a 
foot? I don't know. 

 
More to the point, it seems your concerns are mostly with the original 
Newsweek article. Bruce has detailed notes from his interview with you 
in 1967, and given the passage of so much time--45 years--we felt 
justified in relying on those notes, rather than on conflicting 
memories of what was said, or not said, in that interview so long ago. 

 
Again, I'm sorry this caused you pain, but I hope you understand our 
position. 

 
Sincerely, 

 
Brent Cunningham 
Deputy Editor 
Columbia Journalism Review 

 
 
 
 
Date: Tue, 13 Nov 2012 15:07:49 -0500 
From: Brent Cunningham <wbc7@columbia.edu> 
To: "Rhonda R. Shearer" <rhonda.r.shearer@gmail.com> 
Subject: Re: RE CJR claim of foot of snow in Flint 

mailto:wbc7@columbia.edu
mailto:wbc7@columbia.edu
mailto:rhonda.r.shearer@gmail.com


Rhonda, 
 
After talking to Bruce, and getting a list of Marcy's specific 
complaints, here is my response to your questions from last week. 

 
--as I tried to explain to you, there was no reason for us to call the 
Flint reporter; Bruce's article referenced a story in the Sunday 
paper, Jan. 9 (that, not surprisingly, appeared online before it was 
published in print). We checked that such a story did in fact appear. 
It did. (I told you that I thought what Bruce did the following week 
was stupid, and it was--and he agrees--but it was not part of the 
story we published.) 

 
--as to why we didn't call Marcy. First, her interview with Bruce took 
place 45 years ago. Bruce has detailed notes of that interview. Even 
under the best of circumstances, memory at that distance is 
unreliable--and clearly, Marcy's circumstances at the time were 
somewhat less than ideal (even in the back and forth with Bruce and me 
over the last several days, some of her claims have been 
inconsistent). We feel justified in relying on Bruce's notes. 

 
Second, we did not need her permission to print her name, and we took 
care to not publish her address or her married name, which is what she 
uses now. Also, she had signed a release to participate in Bruce's 
documentary. 

 
Please understand that this is all I'm going to say about it; we're in 
the middle of moving our offices and putting out an issue, and this 
has taken enough of my time. 

 
 
 
 
Brent 


