
Document: Alan Walden’s Rebuttals to Bruce Porters charges in CJR 

“Ugh. Anything I say would be unprintable. [Laughter] It’s slanderous.  

“Steve [Young] did a wonderful job on that program. If you listen to the program you can’t help 
but be moved by it. I don’t think he trashed anything. He told the story of what he saw, of what 
he experienced, and when he slipped the phone to Marcy — this is radio; this is not something in 
print. This was radio. Audio is everything, and it made perfectly good sense for him to make that 
move at that time, and he did no damage with it. I can’t see the damage that was done to Marcy, 
or her parents, obviously, quite the opposite. There was no damage; it was a good piece of 
journalism, and I think that Newsweek was upset if for no other reason than we had done 
something they couldn’t do.  

“Steve was not smarmy. Steve was doing what he thought was the best job he could, the way he 
thought it should be done. … He was a good reporter. He was not an in-your- face [journalist], 
‘How did you feel when your mother was hit by a truck?’ You know, that kind of reporter. He 
was doing a diligent, using that word again, a diligent job the best way he could. I had no reason 
then, and I have no reason now, to doubt for a nanosecond that what he did was accurate and 
honest.” 

Regarding Porter’s snipe that WNEW did not properly credit Newsweek, Walden reads from the 
LP cover: “‘WNEW reporter, Steve Young, who had read the Newsweek article came to the 
hippie movement early in the fall of 1967, spent dozens of hours scouring New York’s East 
Village for any trace of a girl named Marcy, who played a major part in the published study.’ In 
other words, we did credit Newsweek.  

“We did what I regarded as a hell of a piece of journalism. We apologize for none of it. We think 
it was decently done. We tried to make it as positive as possible. We tried to make it as 
meaningful and as positive in the context of the time in which it was done, and as I’ve just told 
you on the [LP] liner notes, it mentions quite explicitly the fact that Steve had read the Newsweek 
article.” 

 

 


