Daily Mail Reports Concert Promoter Guilty for Michael Jackson's Doctor Hir

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Corrections»

A screenshot of the bogus article, via Lindsey Mastis.

The Daily Mail wrongly reported yesterday the verdict in this week’s trial related to Michael Jackson’s death.

The bogus story was headlined: “Concert promoter found GUILTY of negligence by hiring Conrad Murray to treat Michael Jackson.”

In reality, AEG, the concert promoter, was found not guilty yesterday. As CNN reported, AEG had hired Dr. Conrad Murray to treat Michael Jackson. While Murray was found guilty in Jackson’s 2009 death, “the jury decided that Murray was competent, so even though AEG Live hired him, it was not liable for Jackson’s death,” CNN wrote.

See a screenshot below of the bogus Daily Mail article, via Lindsey Mastis’ Twitter account.



The Hufington Post also has a screenshot of the article.

The Daily Mail article, which has since been unpublished and now goes to an error page, is still visible in Google search results.

iMediaEthics found the article still in Google search results this morning. Highlight added.

The Daily Mail now has published a correct version of the story saying that AEG was found not guilty.

iMediaEthics has written to the Daily Mail asking if it has published or will publish a correction and what went wrong. We’ll update with any response.

In 2011, the Daily Mail made a similar mistake in publishing a story saying that Amanda Knox lost her appeal of her 2009 conviction of murdering Meredith Kercher.  Knox had actually won her appeal and was freed, as iMediaEthics wrote at the time.

The Mail apologized for the error, which it said was the result of posting the wrong version of two prepared stories about the case.  But, questions still remained because the Mail story with the wrong verdict included comments from the prosecutors about the guilty verdict, even though that event never happened. The Mail claimed the “quotes were obtained from various parties in the event of either a guilty or not guilty verdict.”

Hat Tip: Lindsey Mastis

Submit a tip / Report a problem

Daily Mail Reports Concert Promoter Guilty for Michael Jackson’s Doctor Hire, Repeat of Amanda Knox Error

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *