UK Newspaper Apologizes for Calling Former Politician "Sex Pest" - iMediaEthics

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Apologies & Retractions»

(Credit: Daily Express, screenshot, highlight added)

The Daily Express apologized Nov. 5 to a former politician for an Oct. 2009 article which incorrectly labeled him a “sex pest.”

The UK newspaper explained that it was apologizing and paying damages and legal costs to the politician, Stephen Hesford, over the story.  The apology reads:

“The article also stated that a claim for sexual harassment had been made but wrongly implied that Mr Hesford was being accused of personally having sexually harassed his former employee and as such was a hypocrite having resigned a month earlier as a matter of principle as a parliamentary aide to the Attorney General”

“We accepted that there has been no suggestion of any sexual misbehaviour by Mr Hesford and that the proceedings against him were in his capacity as employer,” according to the apology.

As Bucks Herald explained, the sexual harassment claims were against Hesford “as employer rather than for anything that he had done personally.”

Hat Tip: Columbia Journalism Review

Submit a tip / Report a problem

UK Newspaper Apologizes for Calling Former Politician “Sex Pest”

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *