Coronavirus errors: More news media corrections include how to disinfect - iMediaEthics

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.

Menu

Home » Corrections»

NPR’s March 13 correction:

“In an update of this post on March 12, the total number of world cases was incorrectly tabulated at 200,000-plus. The number has been corrected in the post.”

The Guardian’s March 7 correction:

“This article was amended on 7 March 2020. An earlier version wrongly stated that “a solution of ethanol, hydrogen peroxide and bleach will disinfect surfaces”. It is dangerous to combine such substances. It now states correctly that “a solution of ethanol, a solution of hydrogen peroxide or a solution of bleach” will disinfect surfaces.”

USA Today’s March correction:

News: A previous version of this article misstated where Kentucky and Indiana reported their first cases of coronavirus. Kentucky’s first case was in Lexington; Indiana’s first case was in Marion County.  https://www.usatoday.com/story/news/health/2020/03/06/coronavirus-live-updates-us-states-infected-churches-schools-prepare/4965546002/

The Guardian’s March 9 correction:

“Due to an error in the information supplied, a picture accompanying Friday’s coronavirus coverage was described as showing “St Thomas’ hospital’s virus pod”. The pictured pod was elsewhere in London, at University College hospital (page 8).”

The BBC’s March 10 correction:

An introduction to a report on how businesses are preparing for the impact of coronavirus said a global growth forecast had been cut and “markets again fell”. In fact both the FTSE 100 and the Dow Jones had rebounded from their previous losses on that day.

The Guardian’s March 5 correction:

“In early editions of Thursday’s paper, a front-page article (Government accused of secrecy over virus spread, 5 March, page 1) was wrong to say that Public Health England (PHE) had made the decision to only release weekly information about the location of new coronavirus cases. The decision was announced by the chief medical officer for England on the Department of Health and Social Care website. In addition, the piece quoted Prof John Ashton, a former regional director of PHE, but misnamed him as Paul Ashford.”

NPRs’s March 11 correction:

“An earlier version of this story said all U.S. service members and civilians stationed at bases in South Korea and Italy received an order to “stop movement.” In fact, the order applied only to U.S. Army personnel, both uniformed and civilian, and their families.”

NPR’s March 12 corection:

“A previous version of this story incorrectly referred to N.Y. Gov. Andrew Cuomo as Mario Cuomo.”

Submit a tip / Report a problem

Coronavirus errors: More news media corrections include how to disinfect

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published.