Corrections: Kim Jong Un sources - iMediaEthics

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Corrections»

(Credit: Pixabay)

1.The Daily NK, an English-language news site based in Seoul, South Korea, published a correction on a story about North Korea’s leader, Kim Jong Un, and his health. But, the story originally said it had multiple sources when it only had one. The correction on the April 21 article reads:

“Correction: A previous version of this article incorrectly referred to multiple sources for this story; this article is based on a single Daily NK source in North Korea.”

2. A May 3 correction from the UK Sun:

“Following our article “Beatles legend George Harrison’s £32 million estate being illegally used by gun trader” we would like to make clear that the owners of Friar Park, the George Harrison estate, are not connected with the owners of Friar Park Stables which adjoin the estate or the gun trader, and which featured in a planning enforcement action.”

3. An April 28 retraction from Reuters:

“An alert on FDA expediting development of therapies for COVID-19 has been withdrawn. It was inadvertently issued off a press release from a third-party news publisher. There will be no substitute. STORY_NUMBER: STORY_DATE: STORY_TIME:[12:00:32]”

4. A May 1 correction from the Guardian:

“This article was amended on 1 May 2020 to reflect the fact that, with the surrender of Germany, 8 May 1945 marked the end of the second world war in Europe. The war in the Pacific continued until Japan announced its surrender on 15 August 1945.”

Submit a tip / Report a problem

Corrections: Kim Jong Un sources

Share this article: