RTE: Mobile article 'vandalised by the inclusion of a rogue sentence' - iMediaEthics

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.

Menu

Home » Uncategorized»

(Credit: RTE, screenshot)

Irish public broadcaster RTE published an unusual apology to football player Jake Doyle-Hayes. The apology said its mobile version of a January article was “vandalised by the inclusion of a rogue sentence which did not bear any relation whatsoever to Mr Doyle-Hayes.”

iMediaEthics has written to RTE to ask how the site was vandalized and what the rogue sentence was. We’ve not heard back yet.

The March 7 apology reads:

“On 31 January 2019 RTÉ published an article concerning Aston Villa and U19 Ireland International Jake Doyle-Hayes’ transfer on loan from Aston Villa Football Club to Cambridge United Football Club.

“Unbeknown to us, a mobile version of that article had been vandalised by the inclusion of a rogue sentence which did not bear any relation whatsoever to Mr Doyle-Hayes.

“The fact that this happened is highly regrettable and we apologise unreservedly to Mr Doyle-Hayes for the embarrassment and distress that this has caused, both to him and to his family.”

Submit a tip / Report a problem

RTE: Mobile article ‘vandalised by the inclusion of a rogue sentence’

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *