UK Express Apologizes, Pays Libel Settlement for 'Extreme Muslim' Claims

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Apologies & Retractions»

(Credit: Express, screenshot)

The UK Sunday  Express apologized for its June 2011 story claiming a UK school “taught extreme Islam,” the Guardian reported.

The school, King Fahad Academy, sued the newspaper for libel and defended itself against the Express‘ reporting with the school’s lawyer Clare Kissin explaining:  “The King Fahad Academy does not teach an extreme form of Islam, nor does it teach its students anti-Semitism or any form of racism, and it has not been infiltrated by Islamic fanatics,” the Press Association reported.

The Express also “agreed to pay an undisclosed amount in damages and legal costs,” the Guardian noted.

Submit a tip / Report a problem

UK Express Apologizes, Pays Libel Settlement for ‘Extreme Muslim’ Claims

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *