UK Sunday Times to Lance Armstrong: Pay Us Back Our $1.5 million

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Libel»

(Credit: Sunday Times, screenshot)

Six years ago, Lance Armstrong won a libel lawsuit after the UK Sunday Times over its accusations he took performance-enhancing drugs.

Following the U.S. Anti-Doping Agency’s “lifetime ban” of Armstrong because of an investigation into the alleged use of those drugs, the Sunday Times said it would “review” its payment, as iMediaEthics wrote this fall.  Armstrong was also “stripped…of his Tour de France titles.”

Now, the Times is suing Armstrong to get its libel settlement back  “plus interest, as well as its costs in defending the case,” the Guardian reported the Times said in a  recent news article.

The lawsuit is for “more than $1.5 million. The Times called Armstrong’s “representations that you had never taken performance enhancing drugs…deliberately false.”

A News International spokesperson declined to give iMediaEthics any further information concerning the lawsuit.

Submit a tip / Report a problem

UK Sunday Times to Lance Armstrong: Pay Us Back Our $1.5 million

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *