News Corp's The Sun Hacked, Fake Story Alleging Rupert Murdoch Dead Posted youtube downloader mp3, limewire

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Hacking»

Hackers from LulzSec posted a fake story on a News Corp.-owned website that Rupert Murdoch was dead. (Credit: Mediaite, screenshot) youtube downloader mp3, limewire windows messenger, limewire

Hackers from the hacking group LulzSec broke into News Corp.-owned the Sun’s website and posted a fake story alleging Rupert Murdoch was dead as a result of a drug overdose, Tech Crunch reported.

Tech Crunch explained that Sun readers are re-directed to another News International website,, which features the fake Murdoch death story. The Sun’s website also reportedly redirected to LulzSec’s Twitter feed at one point yesterday.

As Tech Crunch reported, the fake story appears to evoke the news of News of the World “whistleblower” Sean Hoare, who was found dead yesterday. Hoare was fired from News of the World in relation to his alcohol and drug problems, StinkyJournalism previously wrote.

Mediaite commented on the phony story and related it to prior criticism of Murdoch-owned Fox News, which attempted to disregard the phone hacking scandal in a recent report.  A Fox News segment compared voicemail hacking by News Corp.-owned media outlets to the hacking of websites by outside groups.  In Mediaite’s report on yesterday’s hacking of the Sun, Mediaite noted: “Well, on the upside, Fox & Friends will now be able to tell the difference between phone hacking and being hacked.”

iMediaEthics wrote in June when LulzSec announced it was quitting.

The Sun was accused of hacking phones in the U.S. this past week, as iMediaEthics previously wrote. Actor Jude Law alleges the newspaper hacked his phone and his assistant’s phone when they were in the U.S. in 2003 for a 2003 Sun report.

NOTW Whisleblower Dead

Sean Hoare was found dead yesterday, reported the Guardian. According to the Guardian, police have stated that Hoare’s death is “not thought to be suspicious.”

Hoare, a former reporter for the now-closed News of the World, “was the first named journalist to allege Andy Coulson was aware of phone hacking by his staff.” StinkyJournalism wrote in September of last year when the New York Times defended its lengthy expose on the phone hacking scandal, citing Hoare’s remarks that Andy Coulson, a former News of the World editor and a former director of communications for UK Prime Minister David Cameron, instructed him to use phone hacking tactics.

In an interview last week, Hoare reportedly told the Guardian that he had “hope” that the revelation of News of the World’s hacking would “lead to journalism in general being cleaned up.”

Last year, following Hoare’s comments to the New York Times, UK Metropolitan Police’s John Yates reportedly commented he “was particularly interested” in following up on Hoare’s comments.

Bloomberg noted that Hoare wouldn’t “comment to police after the New York Times report, forcing prosecutors to close the probe again because of a lack of evidence.”

Yates resigned yesterday — just one day after his boss, police commissioner Sir Paul Stephenson resigned, reported.

Yates’s resignation came after the Metropolitan Police Authority “decided it would be right to suspend Yates pending a referral to the Independent Police Complaints Commission.”

Wall Street Journal editorial

 The Wall Street Journal’s July 18 editorial on the News of the World phone hacking scandal has been much criticized.

The Journal is owned by the same company as News of the World. As iMediaEthics has previously written, News Corp.-owned media outlets have come under scrutiny for their coverage — or lack of coverage — on the scandal.

The editorial suggested that while phone hacking may be “illegal,” the responsibility for the scandal really falls on the police.

“Phone-hacking is illegal, and it is up to British authorities to enforce their laws. If Scotland Yard failed to do so adequately when the hacking was first uncovered several years ago, then that is more troubling than the hacking itself.”

The editorial went on to question why “so much moral outrage” is being focused on News Corp. “when British tabloids” have a “well-earned global reputation” for questionable ethics.

The editorial also criticized the criticisms of media and politics being too closely intertwined and suggested that both the BBC and the Guardian are “attempting to influence public affairs and .. skew their coverage to do so.”

The Guardian has heavily reported on the phone hacking scandal and significantly broke the story that News of the World had hacked the phone of murdered teen Milly Dowler. Negative reaction to that revelation seemingly led to the closure of News of the World last week.

The Wall Street Journal’s editorial also defended former Dow Jones CEO Les Hinton’s integrity and ethics, commenting that “On ethical questions, his judgment was as sound as that of any editor we’ve had.”  Hinton resigned late last week because of the scandal.  He was CEO of News International until 2007.  News International owns the Sun, News of the World and other UK publications.

The editorial also singled out ProPublica, which interviewed some former Wall Street Journal and Dow Jones owners. That interview of the Bancroft family reported that some family members “Express regrets at selling” the Wall Street Journal now that the phone hacking scandal is such a major crisis.  According to the Journal:

“The prize for righteous hindsight goes to the online publication ProPublica for recording the well-fed regrets of the Bancroft family that sold Dow Jones to News Corp. at a 67% market premium in 2007. The Bancrofts were admirable owners in many ways, but at the end of their ownership their appetite for dividends meant that little cash remained to invest in journalism. We shudder to think what the Journal would look like today without the sale to News Corp.

The editorial went on to question if a political investigation into allegations that News International bribed police officers would violate the First Amendment.

Fishbowl NY called the editorial “a joke” and “ridiculous.”

“It’s a shame that this piece ran in the Journal. There are many journalists who work there that are doing the right thing, and it’s just sad that they have to assign their names by association to this piece. It’s so delusional, that it’s like Rupert Murdoch himself wrote it,” Fishbowl NY commented.


Submit a tip / Report a problem

News Corp’s The Sun Hacked, Fake Story Alleging Rupert Murdoch Dead Posted

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *