Menu

Home » Editing»

(Credit: Wool.com, screenshot)

The Australian Press Council ruled that parts of a February 9, 2011 story in The Weekly Times were inaccurate, according to a Dec. 22 adjudication.  The article was titled “Enemy Turned Friend” and doesn’t appear to be online, based on our search.

According to the council’s report, Australian Wool Innovation Ltd.  filed a complaint with the council over the article, which it claimed was “inaccurate and misleading.”

The council didn’t agree with all of AWI’s complaints concerning accuracy, but did find that the newspaper’s article contained “two admitted inaccuracies” that the newspaper still hasn’t corrected.

You May Also Like...

Confederate Flag Misquote: Bill O'Reilly gets apology from Chris Hayes

The error: The newspaper said AWI’s “governance was ‘commissioned’ by two  members of the Board (rather than the Board itself),” and there was a “sudden re-arrangement of AWI committees.”  However, the governance was “initiated” and not ‘commissioned” and “only one committee had been re-arranged.”

The press council noted that the Weekly Times had already corrected one error concerning the committee.

We have written to Australian Wool Innovation to see if it is satisfied with the result of its complaint and will update with any response.

Submit a tip / Report a problem

Australian Press Council Rules Parts of Weekly Times Article Inaccurate

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *