BBC: Daily Mail wasn't 'implicated in a phone hacking scandal' - iMediaEthics
Menu

Home » Apologies & Retractions»

(Credit: Pixabay)

The BBC wrongly claimed the Daily Mail was “implicated” in the 2011 phone hacking scandal that led to the shuttering of the UK News of the World. The error came in June 7 news bulletins broadcast by BBC Radio 4 and BBC World Service, according to the Press Gazette.

The errors came in reports about the resignation of Daily Mail editor Paul Dacre, who will now be chairman and editor-in-chief of the Mail’s publisher.

The BBC aired apologies that stated:

“Last night’s news bulletin included a report of Paul Dacre’s decision to step aside as editor of the Daily Mail, an influential British newspaper, after 26 years.

“It wrongly stated that in 2011 a number of Daily Mail journalists were implicated in a phone-hacking scandal. We accept that this is not true and apologise to Paul Dacre and the Daily Mail.”

Submit a tip / Report a problem

BBC: Daily Mail wasn’t ‘implicated in a phone hacking scandal’

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    8 + four =