Globe & Mail Errs in Headline but No Correction?

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Corrections»

This editor's note was added to the bottom of a Globe and Mail report.(Credit: Globe and Mail, screenshot)

Globe and Mail public editor Sylvia Stead noted that the newspaper’s website corrected “an online headline” for a Nov. 28 story about Israel and Palestine because its was inaccurate. But iMediaEthics found that no correction was included with the article. As Stead explained:

“An earlier version of the story incorrectly stated the civilian death count was 94; the story stated 50 of the dead Palestinians are civilians.”

iMediaEthics wrote to Stead asking why there wasn’t disclosure of the headline error. She told iMediaEthics by email:

“I’ve just spoken with our web editors and you raise a good point. It wasn’t up for long but our editors are adding a note to show that it has was initially wrong and has been changed.”

The editor’s note, now posted at the bottom of the article, reads:

“Editor’s note: An earlier headline on this story was incorrect and was changed.”

Submit a tip / Report a problem

Globe & Mail Adds Editor’s Note to Reflect Error in Headline

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *