New York Times publishes pre-written Brexit story with 2 different vote results - iMediaEthics

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.

Menu

Home » Uncategorized»

(Credit: NYTimes)

The New York Times published a news story on this month’s Brexit vote but included pre-written text that clearly the editors forgot to delete. The Times article included two sections — one saying the plan was rejected and one saying it was accepted.

News outlets often prepare pre-written text for important news stories like those of high-profile figures’ deaths. On Twitter, Scott Bryan posted a screenshot showing the article featured both a section on the plan’s acceptance and on the plan’s rejection.

iMediaEthics searched that text and found the text on the Times‘ website. The article showing both versions of the vote result appears on Google. See below.

iMediaEthics contacted the New York Times to ask what went wrong and how long both sections were published. We also asked if the Times would be publishing any correction or note to reflect the mistake; iMediaEthics has not received a response.

The March 12 news article from the Times is headlined, “The Brexit Plan Failed Again: What Happened, and What’s Next?”

Hat Tip: Ari Shapiro

Submit a tip / Report a problem

New York Times publishes pre-written Brexit story with 2 different vote results

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *