New York Times Won't Correct 2009 Rio Treaty Editorial, MediaBugs Says

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Corrections»

MediaBugs reported that the NYTimes won't correct an error in a 2009 Thomas Friedman article. (Credit: MediaBugs, screenshot)

MediaBugs wrote about former Outside magazine editor Hal Espen’s attempts to get the New York Times to correct an error in Thomas Friedman’s 2009 column. The error: Friedman incorrectly stated that “first President Bush had signed the Rio Treaty in 1993.” The correct information is that President Clinton signed the treaty.

Friedman admitted to MediaBugs that “he agrees the column should be corrected.” But, the Times reportedly won’t issue a correction, according to Media Bugs.

MediaBugs noted that the two editors MediaBugs consulted “declined to be quoted publicly about the situation.” The Times’ communications director Danielle Rhoades Ha told MediaBugs that “For practical reasons, the New York Times opinion pages does not correct minor errors that are more than a year old.” Friedman also confirmed the existence of that “rule.”

MediaBugs debated if the issue is “minor,” noting that with the correct information in the column, “Friedman’s argument…is significantly weakened.”

Submit a tip / Report a problem

New York Times Won’t Correct 2009 Rio Treaty Editorial, MediaBugs Says

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *