UK Sun Clarifies Auschwitz not a Polish Concentration Camp

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Corrections»

(Credit: the Sun, screenshot)

The UK Sun posted a clarification to a January 28 article that wrongly called Auschwitz a “Polish camp” after a complaint to the UK Press Complaints Commission.

The note explains that Auschwitz was “a German-run camp located in Poland.”

The PCC explained that because of the complaint, the Sun gave the PCC “an assurance…that its editors and sub-editors would be briefed on the matter” to prevent “future repetition.”

An April 30 search of the Sun’s website for stories with the word “Auschwitz” posted in the month of January 2012 produces no results.

We’ve previously written about Polish group The Kosciuszko Foundation’s campaign to get news outlets to add stylebook entries about the phrases “Polish concentration camp,” and “Polish death camp,”  which the foundation calls a libelous phrase.  In February of this year, the Associated Press updated its stylebook to advise against the phrase “Polish death camps,” as we wrote.

At the time, the foundation’s petition, which explains the phrases suggest “the Holocaust was executed by Poland, rather than Nazi Germany,” had “more than 300,000” signatures, as we wrote.

In March 2011, the New York Times added an entry about “Polish concentration camps” following complaints from the foundation.

Submit a tip / Report a problem

UK Sun Clarifies Auschwitz not a Polish Camp

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *