Corrections: Trump bar tab, Gretchen Carlson - iMediaEthics

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.

Menu

Home » Uncategorized»

iMediaEthics’ latest round-up of interesting or noteworthy corrections in the media:

1. How many emails get sent a day?

A June 27 New York Times correction:

“An article on Thursday about the email app Superhuman misstated the time period in which 300 billion emails are sent and received. It is a day, not a year.

2. The Daily Beast wrongly reported that Eric and Donald Trump Jr. hadn’t paid their bar tab. The Daily Beast correction:

“An item in our Cheat Sheet, quoting a local Irish paper, said that Eric and Donald Jr. Trump had not paid their bill at a local pub. In fact, a nearby Trump golf club did later reimburse the bar. The item has been updated, and we regret the error.”

Hat Tip: Breitbart

3. The Guardian corrected an April article that referenced a New York Times article after the New York Times corrected its article. The June 6 Guardian correction reads:

• This article was amended on 6 June 2019. An earlier version referred to information from a New York Times article, which said Gina Haspel showed to President Trump pictures of children who had been hospitalised as a result of the Salisbury attack, and images of ducks that had been killed because of carelessness in handling the nerve agent by the Russian intelligence operatives alleged to have carried out the attack. The New York Times published a correction on 5 June 2019, stating that it had “incorrectly described the photos that Gina Haspel showed to President Trump during a discussion about responding to the nerve agent attack in Britain on a former Russian intelligence officer. Ms. Haspel displayed pictures illustrating the consequences of nerve agent attacks, not images specific to the chemical attack in Britain”. This article has been amended to correctly describe the pictures.

4. Gretchen Carlson & Miss America:

Gretchen Carlson wasn’t asked to step down from the Miss America board. The Good Morning America June 7 correction reads:

“In our story on “Good Morning America” on June 6, 2019 about Gretchen Carlson stepping down as the Chair of the Miss America Board, we mistakenly reported that “Carlson said she will no longer be a board member at the request of the board.”

“In fact, both Carlson and the Miss America Organization confirm that the Board did not ask Carlson to step down as chair or leave the board, but did ask her to stay on as an advisor after she decided to resign.

“We regret the error.”

Submit a tip / Report a problem

Corrections: Trump bar tab, Gretchen Carlson

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *