Sunday Times Apologizes for Misleading Olympic Torch Comment

iMediaEthics publishes international media ethics news stories and investigations into journalism ethics lapses.


Home » Apologies & Retractions»

(Credit: Times of London, screenshot)

The News Corp.-owned Sunday Times apologized for putting a “speech bubble” over a photo of a man holding the Olympic torch after the man, Wayne Jenkins, complained to the PCC that it was misleading.

The Times unpublished the photo and ran this apology, according to the PCC:

“Rod Liddle’s column on May 27 included a photograph of Wayne Jenkins, a prominent sports fundraiser, holding the Olympic torch. A bubble from his mouth bore the words, “Actually, I’m looking for eBay” – a humorous reference to a news story. Mr Jenkins was not identified and there was no intention to suggest he really intended to sell the torch, but it has caused him embarrassment and distress for which we apologise.”

Submit a tip / Report a problem

Sunday Times Apologizes for Misleading Olympic Torch Comment

Share this article:

Comments Terms and Conditions

  • We reserve the right to edit/delete comments which harass, libel, use coarse language and profanity.
  • We moderate comments especially when there is conflict or negativity among commenters.
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *